有人說愛一個人需要理由,也有人說不需要理由,如果僅僅是因為對方的優點而愛一個人,那麼有一天愛人失去了這些優點,難道就不愛了嗎?時間可以改變想法,但有些時候卻很難做什麼改變。

Elizabeth Barrett Browning英國伊莉莎白‧巴雷特‧布朗寧把情詩寫的好美

她是英國維多利亞時代抒情女詩人,十五歲時摔傷無法行走,他的代表作包括給丈夫的愛情詩<葡萄牙十四行詩集><孩子們的哭聲><最後詩抄>.....

                   How do l love thee

How do I love thee?Let me count the ways.

I love thee to the depth and breath and height

My soul can reach,when feeling out of sight

For the ends of Being and Ideal Grace.

I love thee to the level of every day's

Most quiet need,by sun and candle-light.

我該怎麼愛你?讓我記數這些方式。

我愛你直到我的靈魂所能觸及的

深度、廣度、高度,在我的視線之外,

摸索著,人生的奧妙和上帝的恩典。

我愛你,就似日常所需不可缺少,

彷彿陽光和燭火。

I love thee freely,as man strive for Right;

I love thee purely,as they turn from Praise.

I love thee with the passion put to use

In my old griefs,and with my childhood's faith.

我自由愛你,恰似人們奔赴正義。

我以純潔愛你,恰似人們躲避頌揚。

我愛你,以那將我陷入往日痛苦的激情,

我愛你,以我童年的忠誠。

I love thee with a love I seemed to lose

With my lost saints,I love thee with the breath,

Smiles,tears,of all my life-and,if God choose,

I shall but love thee better after death.

我愛你,我本以為那種虔誠

早已隨聖徒的消失而逝去。

我愛你,用我的呼吸,我的微笑,我的眼淚,我的全部生命來愛你!

並且,我會更深地愛你,在我死後,只要上帝應允。

arrow
arrow
    全站熱搜

    andrea52176 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()